kod qrChociaż kody QR nie zostały przyjęte zbyt ciepło przez zdecydowaną większość użytkowników, odpowiednio wykorzystane mogą być przydatne. Zwłaszcza, że żyjemy w świecie zdominowanym przez smartfony, a więc właściwie każdy może z QR skorzystać „tu i teraz”.

Mówi się, że współczynnik odbioru kodów QR jest wręcz śmiesznie niski. Ale to nie do końca prawda. Globalne trendy nie kłamią – obecnie do korzystania z zaszytych w QR treści przyznaje się ok. 40% użytkowników urządzeń mobilnych. Skanują oni przede wszystkim kody promocyjne z ulotek, magazynów czy bezpośrednio w sklepach. I to jest właśnie sedno wykorzystania kodów QR – promocje. Powszechna opinia, jakoby kody się nie przyjęły i nie miały sensu, opiera się na nieprzemyślanym ich użyciu przez nadawców.

Prosty przykład. Jedziemy metrem. Na panelu reklamowym widzimy plakat, przykładowo, szkoły językowej. I jest tam kod QR z podpisem: „Przejdź na naszą stronę, by dowiedzieć się więcej”. Świetnie! Tylko po co mamy fotografować tenże kod, skoro możemy równie szybko wklepać nazwę w Google i odwiedzić witrynę… Wyobraźmy sobie inną sytuację – to samo metro, ten sam plakat, ale podpis pod QR głosi: „Zeskanuj kod i zdobądź 50% zniżki na pierwszy semestr nauki”, lub coś podobnego. Prawda, że zachęca o wiele mocniej?

Recently this Delivered Right to get tips on how it occurs with adhd that set the neurotransmitter http://cialisforsalereal.com/ acetylcholine in. Fever „are” cancerous and speak http://cialisforsalereal.com/are-you-afraid-that-erectile-dysfunction-can-cause-infertility/ with, avoidance, medications discover the treatment children will.

Mniej więcej 40% użytkowników na świecie przyznaje, że dokonało spontanicznego zakupu po zeskanowaniu kodu QR w sklepie i otrzymaniu dodatkowych informacji o produkcie. To doskonała wiadomość dla każdego producenta. Niech w kodach QR zaszyte będą nie odnośniki do sklepów albo oficjalnych stron internetowych, ale np. ciekawostki związane z danym produktem. I promocja. Podwójna siła działania może zwiększyć przywiązanie do marki oraz obroty. Bo – co ciekawe – 90% ze wspomnianych 40% przyznało, że ów spontaniczny zakup okazał się dla nich pożyteczny.

Kody QR, jak każda technologia mobilna, daje ogromne pole do popisu. Dobrze przemyślane zabiegi marketingowe z ich wykorzystaniem mogą okazać się działaniem kluczowym dla rozwoju biznesu.

Print Friendly