moneyMateriały promocyjne często tworzone są z wielokrotnie powielanych, sprawdzonych wzorów. Przykład irlandzkiej firmy Horizon pokazuje jednak, że kreatywne i całkowicie zindywidualizowane podejście do klienta może przynieść marketingowy sukces także samym podwykonawcom.

Druk, co oczywiste, od zawsze stanowił podstawowy nośnik przekazów marketingowych. Jako graficzny zapis słów i myśli jest najpowszechniej używanym narzędziem w świecie reklamy. W jaki więc sposób, wykorzystując druk, możemy skutecznie wyróżnić się z marketingowego chaosu? Wystarczy spojrzeć na niego nie jak na kolejne z narzędzi, ale raczej przez pryzmat formy, która sama w sobie stanowić może reklamę – dostrzeżemy wówczas całe spektrum możliwości, jakie ma do zaoferowania.

Z takiego założenia wyszła niedawno irlandzka firma Horizon, zajmująca się wszelkiego rodzaju niestandardowym drukiem na potrzeby marketingowe. Kiedy irlandzki oddział Cadbury poprosił ją o dostarczenie gigantycznej pisanki na wielkanocną kampanię reklamową, szefowie Horizon zdecydowali się pójść o krok dalej. Szukając sposobów na zaprezentowanie również własnej marki, wpadli na ciekawy pomysł autoreklamy poprzez stworzenie niestandardowej instalacji – cała struktura odpowiadać miała marketingowym potrzebom zleceniodawcy, a jednocześnie gwarantowała branżowe zainteresowanie formą i wykonaniem.

cadburyZamiast na klasyczne świąteczne jajko Horizon postawiło na specjalny stand, będący powiększoną repliką jednej z czekolad Cadbury. Otwór w środku budowli przedstawiał wielkanocną pisankę i zachęcał do sięgnięcia po słodkości, które firma przygotowała na promocję. Wykonawcy – dla zwiększenia zasięgu i mobilności – zdecydowali się również wyposażyć całą instalację w kółka umożliwiające swobodne poruszanie zestawu.

Nieszablonowe myślenie zdecydowanie się opłaciło. Budowla cieszyła się tak dużym zainteresowaniem, że Cadbury postanowiło wykorzystać ją do dalszej promocji w irlandzkich mediach. Zwycięsko wyszli jednak przede wszystkim sami wykonawcy instalacji, którzy udowodnili, że personalizacja zamówień i krojenie marketingowych projektów „na miarę” może być doskonałą reklamą własnych usług i technologii. Irlandczycy pokazali modelowy przykład tego, jak porzucenie klasycznych i wielokrotnie powielanych wzorców na rzecz kreatywnego wykorzystania współczesnych technologii drukarskich, może przynieść firmie autentyczny marketingowy przełom.

Print Friendly