adverts
Jeśli myśleliście, że reklama telewizyjna jest najskuteczniejsza – oczywiście za wyjątkiem Internetu – mamy dla Was niespodziankę. Reklamy drukowane w prasie są czterokrotnie bardziej opłacalne!

Badania przeprowadziła amerykańska firma AT&T, jeden z największych dostawców usług telekomunikacyjnych na świecie, a dotyczyły one odbioru społecznego telefonu Moto X. Metodologią zajęło się Mobile Marketing Association, które przebadało odbiorców kampanii reklamowej i stwierdziło, że na reklamę drukowaną powinno się przeznaczyć 8 razy większy budżet, niż założono.

Każdy wydany dolar przekładał się na dotarcie do 6 osób poprzez druk, 3 poprzez reklamy mobilne, 1,5 przez telewizję i 1 przez internet.

Koszty sześciotygodniowej kampanii w 92% pochłonęły reklamy telewizyjne, w 5% internetowe i po 1% mobilne oraz drukowane.

Natomiast analitycy ustalili, że 72% zainwestowanych się w telewizję, 16% w mobilność, 8% w druk i 5% w klasyczną sieć mogłoby przynieść dodatkowych 2,5 miliona odbiorców.

Z tych wyliczeń jasno wynika, że największe przełożenie na linii „wydany dolar – ilość odbiorców” ma wciąż reklama drukowana, mimo iż największy odsetek powracających odbiorców ma oczywiście telewizja.

„Jest wiele badań wskazujących na to, że katalogi cechuje o wiele wyższa stopa zwrotu inwestycyjnego, a teraz badania mówią to samo o magazynach, które mają podobny wpływ na naszych klientów”, mówi portalowi ProPrint Peter George, prezes jednego z największych australijskich wydawców magazynowych, PMP.

Magazyny mają również przewagę nad reklamami mobilnymi, a to z powodu miejsca, jakie oferują reklamodawcom. Jest go po prostu więcej i można je o wiele lepiej wykorzystać.

Print Friendly