adverts

Jeden z największych globalnych portali drukarskich, FESPA, opublikował swoje podsumowanie najlepszych reklam drukowanych mijającego roku. Wybrane kreacje są rzeczywiście wyjątkowe, nie tylko pod kątem wizualnym.

Na liście nie mogło zabraknąć duńskiego Carlsberga i billboardu, o którym mówili wszyscy, czyli „Prawdopodobnie najlepszego plakatu na świecie”. Zawisł on w Londynie, na dosyć niespotykanej wysokości kilkudziesięciu centymetrów ponad chodnikiem i wyposażony był w nalewak, z którego każdy przechodzień mógł poczęstować się słynnym lagerem. Za ten niecodzienny projekt odpowiadała agencja Fold7.

Carlsberg

Wytwórnia filmowa Lionsgate również ma się czym pochwalić. Rewelacyjna kampania towarzysząca najnowszej części filmowej sagi „Igrzysk śmierci” obejmowała m.in. billboardy przedstawiające ikoniczny już gest pozdrowienia znany wszystkim miłośnikom tego kasowego hitu. Plakaty zawisły w różnych krajach, a hasła napisane były w danym języku.

Games

Znany producent wody mineralnej – Evian – przekonuje odbiorców, że picie krystalicznie czystego napoju może pomóc im „żyć młodziej”. Jeśli dorzucimy do tego pomysłowe połączenie dwóch zdjęć, mamy hit. Sukces ma wielu rodziców, ale w tym przypadku spijanie śmietanki przypada agencji BTEC Paris.

Evian

Kolejną wartą uwagi kampanią była zorganizowana przez fundację Billa i Hillary Clintonów akcja „not-there”. Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet, przy współpracy z dużymi markami, powstały billboardy pokazujące, jak wyglądałby świat bez kobiet. Miało to na celu zwrócenie uwagi na zagrożenia czyhające na piękniejszą płeć. Jak widać, na plakatach najpierw pokazano scenę z kobietą, natomiast później ten sam widok z adresem strony not-there.org w miejscu modelki. Za projekt odpowiadała agencja Droga5.

katespadenew

Międzynarodowy koncern piwny SAB Miller sprawuje kontrolę nad wieloma markami, a jedną z nich jest peruwiański browar Abraxas. Specjalnie dla promocji właśnie tej marki agencja Wundermann Phantasia Peru przygotowała zupełnie wyjątkową reklamę, która ukazała się w magazynie „Lime”. Czarna strona ujawniała swój sekret, kiedy podświetliliśmy ją od spodu smartfonem.

Miller2

Ciężko wyobrazić sobie tego typu listę bez McDonald’s. Największa na świecie sieć fast-foodów słynie z dobrych kreacji reklamowych i nie inaczej jest w tym przypadku. Kampania miała na celu pokazanie klientom, że produkty serwowane w lokalach oznaczonych złotymi łukami pochodzą z naturalnych, nie modyfikowanych hodowli. Za projekt odpowiadała agencja TBWA Shanghai.

McD

Wracamy do Ameryki Południowej, tym razem do Buenos Aires, które w niecodzienny sposób reklamowało sieć ogólnodostępnych rowerów miejskich. Zabawny billboard z psem goniącym własny ogon miał nawiązywać do 24-godzinnego, a więc „nieskończonego” dostępu do rowerów. Przygotowaniem kampanii zajęła się agencja The Community z Miami.

Cycle

Ikea w swoim stylu wypuściła oszczędny w formie, minimalistyczny plakat, który właściwie mówi wszystko. Wśród szarych, smutnych balkonów bloku mieszkaniowego od razu zauważamy jeden, który mocno się wyróżnia. Kolorowy zakątek to oczywiście dzieło mebli i akcesoriów od szwedzkiego producenta. Projekt stworzyła agencja TBWA Lisbon.

Ikea

Niecodzienną kreacją zaskoczyło Audi. Stylizowany na barokowy obraz przedstawia…poduszkę powietrzną oddzielającą siedzącą w samochodzie osobę od życia wiecznego w niebie (lub piekle). Chodzi oczywiście o technologię chroniącą życie podczas wypadków. Za kreację odpowiada DDB Tribal.

Audi1

Pureit to producent urządzenia do filtrowania wody. Bardzo dokładnego filtrowania, warto nadmienić. Świadczyć ma o tym reklama ukazująca różne lokacje widziane tak, jakby znajdowały się pod wodą. Projekt przygotowała agencja Lowe Indonesia.

Pureit

Brazylijski tygodnik Caras i znana kosmetyczna firma Neutrogena połączyły siły, aby stworzyć jedną z najciekawszych kreacji 2015 roku. Za pomocą dołączonych do magazynu chusteczek do zmywania makijażu czytelniczki mogły zmyć make-up z…okładki! Tym niecodziennym projektem pochwalić się może agencja DM9DDB.

Caras

Last but not least, Snickers i jego personalizowane opakowania batoników. No, może nie do końca personalizowane, ale każdy znajdzie wśród nich coś dla siebie – opisują 21 emocji, jakie mogą towarzyszyć głodowi. Nieznana jest stojąca za projektem agencja, ale zrobiła to rewelacyjnie.

Snickers

Jak widać drukowana reklama wciąż raczej nie ma sobie równych, przede wszystkim dlatego, że z wykorzystaniem druku można stworzyć prawdziwe arcydzieła – nie tylko wizualne, ale i znaczeniowe. Gdyby tylko wszystkie reklamy cechowała taka jakość…

Na podstawie: fespa.com
Zdjęcia: fespa.com

Print Friendly