advertadvertadvertiPhone
Jeden z największych globalnych portali drukarskich, FESPA, opublikował swoje podsumowanie najlepszych reklam drukowanych mijającego roku. Wybrane kreacje są rzeczywiście wyjątkowe, nie tylko pod kątem wizualnym.

Jaka powinna być dobra reklama w druku? Ładna, to na pewno. Estetyczna. Ale przede wszystkim, powinna zapadać w pamięć jej odbiorcy. A na to składa się zarówno warstwa wizualna, jak i chwytliwe hasło czy slogan, który potem w naturalny sposób zapadnie w pamięć. I takie właśnie są wyselekcjonowane przez FESPA kreacje.

Na początek klasyka europejskiej motoryzacji, bawarski koncern BWM. Ich seria billboardów nawiązujących do tradycji słynnej serii 3 przygotowana została z okazji 40-lecia tejże. Zaprojektowane przez agencję FCB Inferno a wydrukowane przez Another Production billboardy pokazują modele z lat 1975, 1982, 1990, 1998, 2005 i 2015, a więc wszystkie, które stały się w pewien sposób ikoniczne dla BMW.BMW

Pierwsza reklama Apple Watcha, inteligentnego zegarka z Cupertino, pojawiła się nigdzie indziej, jak w magazynie Vogue. A jeśli coś ma pojawić się w Vogue, musi wyglądać ładnie. I taka właśnie jest 12-stronicowa, umieszczona na połyskliwym papierze reklama zaprezentowana przez Apple. Projektant pozostaje nieznany (chociaż można przyjmować, że to po prostu projekt od Apple), za druk odpowiadało Conde Nast.

Apple

Kolejną wartą uwagi kreacją jest kampania prowadzona przez Eastern Michigan University, czyli EMU. Uczelnia zachęciła studentów, by ci podzielili się swoimi zdjęciami nawiązującymi do tego, jakie emocje odczuwają w związku z uczelnią. Projektem i wydrukiem billboardów, plakatów, ulotek i koszulek zajęła się agencja OUTFRONT Media.

EMU

Mr Kipling jest całkiem znanym producentem łakoci. Kampania „Life is better with cake” („Życie jest lepsze z ciastkiem”) przedstawiała wyroby cukiernicze firmy wkomponowane w konkretne przedmioty nawiązujące do szczególnych chwil w życiu. Za projekt odpowiedzialny był J. Walter Thompson.Kipling

Rok 2015, a szczególnie jego końcówka, nie był najlepszym okresem dla Volkswagena. Ale mimo tego niemiecki koncern wypuścił kampanię, która pewnie na długo pozostanie w pamięci – była kreatywnym sposobem pochwalenia się ponad 540 narzędziami stworzonymi specjalnie na potrzeby pracowników koncernu. Projekt przygotowała agencja Adam&EveDDB.

VW

Na liście nie mogło zabraknąć walczącej o prawa zwierząt organizacji PETA, która słynie z interesujących kampanii z udziałem gwiazd. Tym razem znani i lubiani zgodzili się rozebrać w dobrej sprawie przed obiektywnem słynnego Ruvena Afanadora. Dzięki temu możemy podziwiać chociażby piosenkarkę P!nk, która „woli być naga, niż nosić futra”. Za kampanię odpowiadała agencja Corbis.

PETA

I znowu Apple. Tym razem reklamy mniej ekskluzywne, ale jeszcze bardziej pomysłowe. Cel – pokazać, jak dobry aparat posiada iPhone 6. Środki – zdjęcia zrobione przez samych użytkowników, którzy przysyłali do Apple swoje fotograficzne dzieła, a najciekawsze/najlepsze zostały umieszczone na billboardach w 70 miastach w 24 krajach.

iPhone

Paddy Power to zakłady bukmacherskie znane z niewyparzonego języka i kontrowersyjnych reklam. Nie inaczej było tym razem. Z okazji meczu kwalifikacyjnego do EURO 2016 pomiędzy Irlandią i Szkocją, Paddy Power wyprodukowało billboard przedstawiający Roya Keana stylizowanego na szkockiego bohatera narodowego Williama Wallace’a. Kreacja nawiązuje oczywiście do słynnego filmu „Braveheart”, a hasło głosi: „Możecie zabrać nasze punkty, ale my przynajmniej mamy wolność”. Nawiązuje ono do referendum, w którym mieszkańcy Irlandii odrzucili ogłoszenie niepodległości.

Paddy

 

Tak prezentują się najlepsze drukowane reklamy 2015 roku według FESPA, a przynajmniej pierwsza ich część. Reszta już wkrótce!

Print Friendly