25959915775_3236375fa8_o

Ulotki czy też inaczej druk kolportażowy produkowane są głównie w celach marketingowych. Ich zadanie to dotarcie do jak największej liczby klientów, którzy zainteresują się nasza firmą. Co zrobić, aby jak najlepiej pełniły one swoją rolę? Jak dopasować je do potrzeb klienta, jaki papier wybrać i jak wzbogacić jakość naszej ulotki, by była na najwyższym poziomie? Na te pytani postaramy się odpowiedzieć.

O jakości ulotek nie decyduje tylko jej treść czy projekt graficzny. Dla klienta liczy się też jej format, wydruk, kolor, papier, czcionka itp. To na czym i jak drukujemy ulotkę jest równie istotne jak jej projekt. Do tego zabiegu najlepiej jest wybrać profesjonalną i tanią drukarkę lub oszczędzić czas i skorzystać z drukarni internetowych.

Najbardziej popularnym formatem używanym podczas kolportażu ulotek to A5 – idealny rozmiar dla firm. Daje on wystarczająco dużo miejsca do przekazania najważniejszych informacji promocyjnych. Dobrą stroną tego rozwiązania jest również cena, dużo niższa niż podczas wydruku w formacie A4.

Kolejny ważny aspekt to rodzaj papieru. Dobrej jakości papier choć bardziej obciąża nas finansowo, daje klientowi wyraźny znak, że firma której dotyczy ulotka ma do niego szacunek i warto jej zaufać. Broszury o papierze wysokiej jakości na pewno łatwiej zapamiętać  i zauważyć. Najczęściej stosowany rodzaj papieru to 135 gram na metr kwadratowy. Lecz jeśli chcemy być lepiej odebrani można pokusić się o coś znacznie sztywniejszego czyli 200 lub 300 gram na metr kwadratowy. Dobrym rozwiązaniem jest również pokrycie ulotek lakierem dyspersyjnym, który zabezpieczy zarówno wydruk jak i kolory.

Warto również zwrócić uwagę na kolorystykę i to jakiej czcionki użyjemy do projektu naszej ulotki. Ważne jest to, żeby zawracała ona uwagę. Jej przekaz powinien być prosty i klarowany, aby osoba zainteresowana nie miała problemu z jej zrozumieniem. Nie wpychajmy tam na siłę jak największej ilości treści czy zdjęć. Klient musi na pierwszy rzut oka wiedzieć, co chcemy mu przekazać.

Z tą wiedzą stworzenie idealnej ulotki nie będzie już problemem. Pamiętajmy, że broszura reklamowa to wizytówka naszej firmy, dlatego warto poświęcić jej więcej czasu i pokazać się z jak najlepszej strony.

Print Friendly